შეფასების რუბრიკა

მოსწავლეთა თვითშეფასების სქემა ქართულში
თემა: ოთარ ჭილაძე „ადამიანი გაზეთისსვეტში“
1.    ბიოგრაფია და მთესველის იგავი ვიცოდი, მაგრამ მასწავლებელმა გამისწორა გრამატიკული ხარვეზი, კერძოდ, რაოდენობის აღმნიშვნელი სიტყვის არსებითთან სწორად გამოყენების შესახებ;
2.    მასწავლებლის მიერ დამატებით დასმულ კითხვებს სწორად ვუპასუხე;
3.    ჩემი ლექსიკური მარაგი მწირია, რაც ჩანს აზრის დამოუკიდებლად გამოთქმისას. მომიწევს ამ ხარვეზის შევსება;
4.    ვმეტყველებ ჩქარა, რაც მოსმენისას აზრის არასწორად აღქმას იწვევს. პაუზებზე და ლოგიკურ მახვილებზე მომიწევს ყურადღების გამახვილება;
5.    ვცდილობ არგუმენტირებულად ვისაუბრო;
6.    განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ;
7.    როცა სხვა ლაპარაკობს, ყურადღებით ვუსმენ;
8.    მაინტერესებს სხვისი აზრი;
9.    ვცდილობ განსხვავებული აზრის დაფიქსირებისას კამათი ჩხუბში არ გადაიზარდოს.
გავითვალისწინებ მასწავლებლის ყველა შენიშვნას, რომ დავხვეწო მეტყველება და გავამდიდრო ლექსიკური მარაგი.




შეფასების კრიტერიუმები თემისათვის–ოთარ ჭილაძის ბიოგრაფია და მთესველის იგავი
·         შეუძლია ტექსტის სრულყოფილად გადმოცემა,თხრობა.–
უყურადღებოდ არ ტოვებს მოსათხრობი ტექსტის მნიშვნელოვან ადგილებს–4 ქულა.
·         შეუძლია ტექსტის ანალიზი თვითონ ან სწორად პასუხობს მასწავლებლის მიერ ამ მიზნით დასმულ კითხვებს.–3 ქულა.
·         აქვს თანმიმდევრული,გამართული მეტყველება.–4ქულა.

მასწავლებლის თვითშეფასება
·         შევძელი თუ არა წინარე მასალის ახალთან დაკავშირება;
·         შევძელი თუ არა მოსწავლეთა დაინტერესება თემით;
·         გაკვეთილზე შესრულდა თუ არა დაგეგმილი აქტივობები;
·         წასაკითხი ტექსტის თემებად დაყოფა აღმოჩნდა თუ არა ეფექტური ;
·         შევძელი თუ არა ტექსტის მთავარი აზრის გამოკვეთა და ჩაწვდნენ თუ არა მოსწავლეები მის არსს;
·         მივაღწიე თუ არა გაკვეთილის გეგმით განსაზღვრულ მიზანს;
·         დრო რამდენად გონივრულად დავგეგმე და იყო თუ არა;
რას გავითვალისწინებ შემდეგ გაკვეთილზე.

No comments:

Post a Comment